عودت وجه ۱۵ میلیاردی واحدهای صنفی به شاکیان در مشهد نات کوین لیست شد + قیمت اولیه نمایشگاه گل و گیاه مشهد تا روز جمعه (۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برقرار است | افزایش ساعات برگزاری لاکچری‌های یک میلیاردی در بلوار سجاد مشهد + جدول قیمت (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دو روایت با اختلاف ۱۰ درصدی تورم در ایران خبر مهم برای متقاضیان نهضت ملی مسکن فروش فوری محصولات بهمن موتور ویژه خرداد ماه از یکشنبه آینده + جزئیات (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بن‌بست در بازار موبایل | مشکل شدید ارزی داریم! خواب زمستانی بازار مسکن در بهار (۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) شرایط معافیت از مالیات بر اجاره اعلام شد | ابزار‌های تشویقی برای مستاجران کدام‌اند؟ راه‌اندازی سامانه برآورد قیمت منطقه‌ای مسکن و کوتاه شدن دست دلالان کدام گروه‌ها باید موجودی طلای خود را ثبت کنند؟ قیمت گذاری برخی از خودرو‌ها آزاد شد | واکنش بازار به آزادسازی قیمت خودرو چیست؟ تکمیل ظرفیت ۳۵ واحد صنعتی خراسان رضوی با تولید «بدون کارخانه» تمدید ثبت نام خودرو‌های وارداتی تا روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) واعظ‌زاده، مدیر عامل جدید شرکت پدیده کیست؟ + سوابق گزارشی از وجود سکه‌های تقلبی در بازار مشهد نداریم بورس در کما | گزارش وضعیت بازار سهام (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) برادران: مالیات طلا فقط مربوط به اجرت است خراسان رضوی، در صدر میزان بازرسی از واحد‌های صنفی اصناف کشور طلا وارد مسیر نزولی شد (امروز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) لاستیک گران شد + جزئیات نحوه خرید لاستیک دولتی (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) امروز از اولین عرضه‌اولیه سال ۱۴۰۳ جا نمانید + زمان ثبت سفارش (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) فایل‌های متنوع اجاره در محله جانباز مشهد (۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار استاندار خراسان‌رضوی با یک هیئت سرمایه‌گذاری از کشور عمان | ضرورت سرمایه‌گذاری در حوزه زائران توافق صنف طلا با ثبت آمار معاملات و حمل در سامانه جامع تجارت
سرخط خبرها

کام تلخ شیرینی فروشان مشهدی از افزایش هزینه‌های تولید | شیر و شکر به ترتیب ۲۵ و ۴۰ درصد گران شدند

  • کد خبر: ۱۶۳۸۹۶
  • ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۰
کام تلخ شیرینی فروشان مشهدی از افزایش هزینه‌های تولید | شیر و شکر به ترتیب ۲۵ و ۴۰ درصد گران شدند
رئیس اتحادیه صنف شیرینی فروشان مشهد گفت: وقتی گرانی باشد و استقبال خرید کم شود، مسلما اقتصاد ما هم آسیب می‌بیند و مجبوریم تعدیل نیرو کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، افزایش قیمت شیر به میزان ۲۵ درصد و افزایش قیمت شکر به میزان ۴۰ درصد به این معنی است که طیف گسترده‌ای از محصولات تولیدی خوراکی گران خواهند شد و با توجه به این که اهرمی گران می‌شوند، شاهد گرانی وسیع در خوراکی‌های مشتق از این دو خواهیم بود.

شیر، شکر، تخم مرغ، هزینه‌های دستمزد از جمله عواملی است که در افزایش قیمت محصولات خوراکی مثل کیک، بیسکوییت، بستنی و شیرینی تاثیر به سزایی دارد. شیرینی از جمله کالا‌هایی است که همه این مواد غذایی را به در بر میگیرد و از آن جایی که این محصول در الویت چندم مردم در سبد خرید است این هزینه‌ها بر رکود این بازار تاثیر می‌گذارد.

فرزانی، رئیس اتحادیه صنف شیرینی فروشان مشهد در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز گفت: تنها شکر نیست که از ابتدای سال جاری افزایش قیمت داشته است. افزایش ۲۷ درصدی دستمزد ها، هزینه‌های انرژی و در نهایت اقلام مواد اولیه همه این‌ها دست به دست هم می‌دهد که بازار ما در رکود بیشتری فرو ببرد و انتظار می‌رود روز‌های خوبی در انتظار شیرینی نباشد.

به گفته وی، شیرینی جزء اقلام ضروری مردم نیست و به نوعی یک کالای لوکس و تنقلاتی مردم محسوب می‌شود و با این افزایش قیمت‌ها به نوعی از چرخه مصرف در حال خارج شدن است. باید دولتمردان در جهت حمایت ازمصرف کنندگان گام بردارد. وقتی گرانی و استقبال خرید کم شود، مسلما اقتصاد ما هم آسیب می‌بیند و مجبوریم تعدیل نیرو کنیم.

رئیس اتحادیه صنف شیرینی فروشان مشهد افزود: امیدواریم در جهت عملیاتی شدن شعارسال درماه‌های آینده شاهد کاهش قیمت‌ها هم باشیم. اگر نرخ دلار افزایش پیدا کند افزایش قیمت اقلامی مثل مغز‌ها را داریم، اما اگر کاهش نرخ دلار اتفاق بیافتد خبری از کاهش قیمت‌ها نیست.

این فعال در حوزه تولید شیرینی یادآورشد: مسلما تولید کننده هم نقشی در افزایش قیمت‌ها ندارد و متاسفانه ما به عنوان اخرین حلقه اتصال دربخش توزیع محکوم به گرانفروشی هستیم. در صورتی‌که به جرات می‌توان گفت گرانفروشی در واحد صنفی ما اتفاق نمی‌افتد، چون مردم با همین قیمت‌ها هم رغبتی برای خرید ندارد.

به گفته وی، امیدواریم همانطور که سیر سعودی قیمت‌ها هروز ادامه دارد روزی شاهد کاهش قیمت‌ها هم باشیم. محصولی مثل شکر جزء اقلامی کشوراست و در سبد خانوار جا دارد و در قیمت تمام شده بسیاری از محصولات نقش دارد. کارخانجات بیسکوییت سازی، بستنی سازی، نبات و آبنبات همه این‌ها از شکربهره می‌برند و این افزایش قیمت ۴۰ درصدی آن‌ها مسلما هزینه‌های تولید و در نهایت قیمت محصول را دو وبرابر می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->